Chaos, hitte en fantastische eerste week - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Serena Cauter - WaarBenJij.nu Chaos, hitte en fantastische eerste week - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Serena Cauter - WaarBenJij.nu

Chaos, hitte en fantastische eerste week

Blijf op de hoogte en volg Serena

24 Maart 2014 | Thailand, Lopburi

Nou daar is tie dan, mijn eerste blogpost. Ik weet alleen even niet zo goed waar ik moet beginnen, aangezien er de afgelopen dagen al zoveel is gebeurd.
Dus laat ik maar gewoon bij het begin beginnen.

De vlucht was goed gegaan. Geen enkele problemem gehad en na een overstap op Kuala Lumpur was ik na 16 uur in Bangkok terecht gekomen. Vanuit de luchthaven de taxi gepakt om bij het hostel te komen. De rit duurde uiteindelijk een uurtje en was gelijk ook mijn eerste ervaring met het verkeer hier. Wat rijden die als een stel gekken zeg. Ben me echt een paar keer doodgeschrokken. Alles rijdt hier superhard, haalt elkaar in via alle kanten en toetert vaak.
Eenmaal in het hostel, snel omgekleed en de stad in gegaan. Gedurende mijn vliegreis heb ik drie keer warm eten gehad. Dus wilde iets anders gaan eten, maar zag al snel in dat het hier gebruikelijk is om 2 / 3 keer per dag warm te eten. Dus heb maar patt thai met kip gegeten.
Dinsdag heb ik een jongen uit Zwisterland ontmoet, Kai. Daar heb ik twee dagen mee opgetrokken en waarschijnlijk meet ik hem over een tijd in Phuket en Kho Phi Phi.

Dinsdag en woensdag heb ik zowel dingen alleen ondernomen, maar ook samen met Kai. Deze twee dagen merkte ik ook heel goed dat ik echt wel last had van een jetlag. Daarnaast toch wel moeite gehad met het warme eten en de hitte. Begin er nu na 6 dagen langzaam aan te wennen.
Woensdagavond laat kwamen Lisa en Stefan aan in Bangkok. Lisa is een goede vriendin van mijn opleiding en Stefan is haarvriend, die ik nog nooit had gezien dus het was leuk om elkaar in Bangkok te ontmoeten.

Donderdag en vrijdag zijn we met drieën op pad gegaan. Zo hebben we samen onder andere het Grand Palace, Wat po, Wat arun en Platinum shoppung mall bezocht. We hebben nog veel meer gedaan samen, maar dat staat in mijn reisdagboek en die heb ik zo niet bijdehand.
Het reisdsgboek houd ik bij zodat ik aan het einde kan terugkijken wat ik ook alweer allemaal heb gedaan. Want zoals je merkt weet ik het nu al niet meer :-).

Zaterdagochtend vroeg vertrok Lisa helaas alweer naar huis. Die ochtend ben ikzelf naar de floating market geweest. Had er goede dingen over gehoord, dus was erg nieuwsgierig. Ik had verwacht dat de markt met name voor Thaise mensen was, maar er waren alleen maar toeristen. Dus ik vond het erg jammer. Vervolgens reed mijn bus ook nog langs een Elephant Park en Handcraft Center. Toen we terug wilde gaan met de bus bleek er iets mis te zijn dus zaten we vast. Uiteindelijk kwam er een nieuwe bus dus konden we weg. Stefan en ik wilde 's middags nog naar de weekend market, maar daar was het inmiddels helaas te laat voor. Dus hebben we maar lekker op het terras gezeten. 'S avonds uiteten geweest met Stefan en vervolgens de finale van Wie is de Mol teruggekeken samen. Lauri had me de uitslag al geappt, maar wilde hem heel graag terugzien, so I did!

Zondag ben ik om 09:00 uur opgehaald en naar het treinstation gegaan. Bangkok gedag gezegd en ga mijn reis vervolgen in het noorden. Om 10 uur had ik de trein naar Ayutthaya. Vandaag ben ik in Lopburi en vanavond vertrek ik naar Chiang Mai. In Chiang Mai blijf ik vier nachten en vervolgens naar Sukhotthai voor twee dagen. Na Sukhotthai ga ik terug naar Bangkok voor een nacht.

De mensen hier zijn erg aardig. Als je ze vraagt om hulp proberen ze je zo goed mogelijk te helpen. Engels spreken ze niet allemaal even goed, maar met handen en voeten komen we een heel eind gelukkig. Wel zijn er veel vieze mensen hier, het ruikt op straat echt niet altijd fris (lees: pislucht) en is het op sommige stukken echt vies op straat. Hooelijk is dat in het noorden straks wat minder, but we shall see!

Inmiddels is er hier helemaal niks te merken van de rellen die een tijdje geleden in Bangkok plaatsvonden. Wel is er veel politie en leger aanwezig op straat, maar er is niks van te merken momenteel.

De temperatuur komt hier haast niet onder de 25 graden. Gisteren was een mindere dag, toen was het 's middags maar 27 graden. De rest van de dagen komt het rond de 35 graden of hoger.

Van de week heb ik ook gelijk een simpel telefoontje gekocht met een Thaise simkaart. Zo kan ik toch een paar telefoontje plegen of smsjes versturen indien nodig.

Na mijn reis naar het noorden ga ik dus waarschijnlijk naar het zuiden. Hoe of wat precies is nog onduidelijk. Via mijn blog houd ik jullie op de hoogte.
Helaas moet ik jullie waarschijnlijk nog even in spanning houden met de foto's, want ik kwam, erachter dat de oude geheugenkaart van mijn camera niet in mijn tablet past. De nieuwe wel, maar wil eerst de oude volmaken. Ik ga proberen om een aantal foto's van mijn telefoon te uploaden.

Ik houd jullie op de hoogte.
Liefs voor nu,
xx Serena

  • 24 Maart 2014 - 11:56

    Nellie:

    Geniet van alles wat je meemaakt, Serena.
    Leuk om af en toe een stukje leven mee te maken :-)

  • 24 Maart 2014 - 12:30

    Michelle:

    Geweldig Sereen!!
    Supergaaf dat je dit allemaal doet!
    Enjoy en ik ben in volle verwachting van je volgende post!
    Kussies

  • 24 Maart 2014 - 12:32

    Cortina Bruggeman:

    Wauw Serena, wat een belevenissen al! Leuk om je verhaal te lezen en kijk alweer uit naar je volgende reisverslag! Dikke kuzzzz en knufffff!

  • 24 Maart 2014 - 16:10

    Mama:

    Ha schat,

    Heb je bericht ontvangen en heerlijk genoten van je reisverslag.
    Super om zo te lezen.
    Voor nu heel veel liefs, mama X

  • 24 Maart 2014 - 16:24

    Tante Irma:

    Goh Serena wat leuk allemaal wat je mee maakt. Voor ons veel herkenning van onze reis destijds naar Thailand.

    Je reis is nog maar net begonnen en toch heb je al zoveel te melden. Heerlijk meidje dat je zo geniet van JOUW droom reis.

    Wij kijken al weer uit naar je volgende verslag, doeiiii voor nu en natuurlijk een dikke kus van ons beiden.

    Groetjes van Oom Jim en Tante Irma, XX

  • 24 Maart 2014 - 16:31

    Loes Van Egmond:

    Wat leuk om je prachtige verhaal al te kunnen lezen. kijk al uit naar het volgende. Geniet ervan. Xxx

  • 24 Maart 2014 - 20:51

    Patricia:

    Heel leuk om je avonturen terug te lezen in je blog. Ook ik kijk al uit naar je volgende blog. Geniet ervan lieverd!

  • 24 Maart 2014 - 23:48

    Glenn&loes:

    Hoi,hoi,
    ge-wel-dig, wat een belevenis. Geniet ervan!! xx en tot het volgende verslag.

  • 26 Maart 2014 - 14:54

    Mieke Bruggeman:

    Wat een leuk reisvérslag, en wat heb je al veel meegemaakt in een week! Inmiddels weet ik dat je Benno hebt ontmoet. Ik hoop dat hij je ook nog kan verder helpen met leuke plaatsen in ChangMai en Chang Rai. Veel pleziér en houd ons op de hoogte
    Groetjes aan Chang Mai xxxx

  • 29 Maart 2014 - 10:34

    Dominique:

    Super leuk om te lezen schat!! Enjoy!! This is the time of your life! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Serena

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 5152

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: