Thailand, i will be back! - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Serena Cauter - WaarBenJij.nu Thailand, i will be back! - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Serena Cauter - WaarBenJij.nu

Thailand, i will be back!

Blijf op de hoogte en volg Serena

26 April 2014 | Maleisië, Penang

Ja ja daar ben ik weer! Het heeft even geduurd maar hier is tie dan! Inmiddels zijn we 22 dagen verder sinds mijn laatste blog en een hoop vrienden en ervaringen rijker!

Tijdens het schrijven van mijn vorige blog was ik onderweg naar Phuket. Na een reis van bijna 19 uur was ik eindelijk aangekomen in Phuket. Vervolgens ben ik ergens in het midden van de stad gedropt. Daar sta je dan met je spullen. Toen ik vroeg aan de chauffeur of mijn dorm ver weg was zei hij dat het niet zover weg was, maar kon me niet de goede richting aanwijzen. Dus ben ik het ergens gaan vragen. Zij konden het me ook niet vertellen, maar wilden wel voor mij even bellen naar de dorm om het na te vragen. Het bleek aan de andere kant van het centrum te zijn dus de eigenaar bood aan om me op te halen! Wat een opluchting zeg..
Eindelijk in de dorm aangekomen ontmoette ik Ignacio uit Argentinië. We besloten om samen wat te eten gaan halen 's avonds. Maar kort daarna kwamen Sandro, Wardana en Alfredho uit Indonesië en Dan uit Brazilië binnenlopen. Dus daar ging ik dan, met vijf mannen opstap. Na een kort diner besloten we op een van de stranden wat te gaan drinken en naar een club te gaan. De club zelf was niet zo anders dan als we thuis gewend zijn. Maar waar ik van schrok was dat jonge Thaise meiden daar zaten te wachten tot een 'rijke' man een praatje kwam maken en ze uiteindelijk wilde betalen voor seks. Ik had dit al wel enigzins gezien op andere plekken, maar hier was het veel erger. Die meiden lieten alles toe. Op een gegeven moment kwam er zelfs een man naar mij toe! Maar gelukkig had ik vijf mannen om me heen die gelijk voor me opkwamen.

De volgende dag besloten Ignacio en ik om een scooter te huren om rond het eiland te gaan crossen. De rest van de mannen gingen alweer weg, maar de drie Indonesische jongens zie ik in Jakarta weer waarschijnlijk. Ignacio en ik hebben de hele dag lekker rond getourd en gerelaxt. Na een snelle hap van de straat vonden we het wel welletjes.

Zaterdag 5 april vertrok ik richting Koh Phi Phi waar ik Kai de dag daarna weer zou zien. Dus de eerste dag besloot ik in een dorm te slapen. Tot nu toe de ergste plek waar ik heb geslapen. De bedden waren niet te harden en het stonk er ontzettend. Nadat ik mezelf had geinstalleerd ontmoette ik een hele groep mensen waaronder Julia uit Duitsland. Vanaf het eerste moment hadden we echt een klik. 'S avonds besloten we met diezelfde groep wat street food te halen en daarna naar het strand te gaan om te feesten. Hierbij was ook mijn eerste bucket een feit! Inmiddels hebben er al vele gevolgd maar enfin.

De volgende dag kwam Kai aan in Koh Phi Phi. Negen van de tien keer is het goedkoper om samen een kamer te delen in plaats van een dorm te boeken. Dus hebben we samen een bungalow gedeeld. Het was echt prachtig en we hadden zelfs een eigen hangmat! Ook bleken Yvette, Amber, Dan en Igancio op Koh Phi Phi te zijn, dus 's avonds gingen we met zevenen feesten op het strand, want Julia ging ook mee.
De dagen daarna hebben we met vieren vooral gerelaxt op het strand en 's avonds gefeest. We hebben nog een keer een boottocht gedaan, waarbij we konden snorkelen en kajakken met daarbij een bezoekje aan Maya Bay Beach. Echt een prachtig strand en bekend van de film 'The Beach'. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik ging snorkelen en kajakken, dus weer een paar dingen 'af kunnen vinken' op mijn checklist!

Woensdag 9 april vertrok ik samen met Kai, Amber en Yvette richting Ko Lanta. Het schijnt een prachtig eiland te zijn, maar helaas heb ik er niet heel veel van gezien, omdat ik drie dagen lang best ziek ben geweest. Maar gelukkig hadden we bij ons resort een zwembad en zaten we direct aan het strand dus kwam ik de dagen prima door.

Zaterdag 12 april ben ik alleen verder gegaan naar Koh Phangan for the famous Full Moon Party op 14 april. Hierbij heb ik afscheid genomen van Kai, die ik heeeel misschien nog in Singapore zie, en tot ziens gezegd tegen Amber en Yvette die ik weer in Koh Tao ging zien. Eenmaal aangekomen in mijn dorm in Koh Phangan heb ik Carmen uit Nederland leren kennen en had ik een weerzien met Julia. De eerste avond daar zijn we met drieën uiteten en op stap geweest.
De dag daarna was een fantastische dag. Het Thaise Nieuwjaar, Songkran festival, wat eigenlijk één groot watergevecht is door het hele land. Julia, Carmen en ik zijn richting de grote stad gegaan op Koh Phangan en we waren nog geen 5 meter van ons guesthouse verwijderd en we waren zeiknat. Iedereen had waterpistolen, buckets met water en ga maar door. Het was een fantastische dag waarbij iedereen de grootste lol had! Inmiddels zat onze dorm helemaal vol met meiden, waarbij ik Rosa en Ploon uit Nederland ontmoette. 'S avonds zijn we met nog andere mensen die we hadden ontmoet gaan stappen op het strand.
Die maandag hebben we overdag een boottocht gemaakt richting het noorden van het eiland waar een mooi strand was met snorkel gelegenheid. Begin van de avond waren we hier terug van en konden we ons klaar gaan maken voor de Full Moon. Met de groep waarmee we waren heb ik een geweldige avond gehad, maar de Full Moon als feest is zwaar overrated, want het was net als de avonden daarvoor, alleen nu met 9.000 man. At least I can say I've been there =)!
De dag daarna hebben we met een paar man gerelaxt in de dorm waar Julia zat omdat we niks geks wilde doen. 'S avonds met een aantal nog wat gaan eten en drinken, waarna ik afscheid moest nemen van Julia. Hier had ik echt moeite mee, omdat we echt een super goede klik hadden. We hebben al afgesproken om elkaar op te gaan zoeken en we hebben nu nog steeds contact! I love it!

Woensdag 16 april heb ik samen met Rosa en Ploon de boot gepakt naar Koh Tao, waarbij Yvette en Amber me stonden op te wachten op de pier! Samen met de laatste twee ben ik twee dagen verbleven in een resort, super chill. Mijn eerste twee dagen op Koh Tao bestonden uit zwemmen in het zwembad, boottocht naar een ander eiland om te snorkelen, massages, mensen ontmoeten (uit Canada, United Kingdom, Zuid-Afrika en Nederland) en feesten op het strand.
Vrijdag 18 april begon ik met iets ontzettends gaafs en spannends; DUIKEN! Maar voordat hier je met zoiets begint ga je een goede bodem leggen door middel van een ontbijtje. Terwijl ik hiermee bezig was zag ik ineens een bekend gezicht voorbij komen, dacht ik. Ik keek nog eens goed en het bleek Laura te zijn, die ik echt van jaaaareeennn geleden ken van de danssschool. Dus daar zaten we ineens in Koh Tao samen te chillen haha! We spraken af die avond te meeten voor een drankje, aangezien ik weg moest voor mijn de duikcursus. De eerste dag was nog niet zo heel spannend, aangezien ik wat video's moest kijken over de risico's en gevaren, equipment e.d. 'S avonds zijn ik, Amber, Yvette, Laura en Tim (haar vriend) gaan feesten op het strand. Ik heb het niet gek gemaakt, aangezien ik de volgende dag voor de eerste keer het water in zou gaan voor mijn duikcursus. Echter was dit helaas niet zo, omdat één van de instructeurs een scooter ongeluk had gehad en er kon op zo'n korte termijn geen vervanging geregeld worden. Dus ik baalde ontzettend, maar volgende dag nieuwe rondes, nieuwe kansen. Die dag nam ik afscheid vam Yvette en Amber, want zij gingen terug naar Bangkok. Amber en Yvette wonen allebei vlakbij, dus we zien elkaar snel weer als ik terug ben! Die avond heb ik een potje Yathzee gespeeld met Ploon en Rosa onder het genot van een rustig diner.

Op eerste paasdag was het zover! Tijd voor mijn eerste duik. Die ochtend ontmoette we onze instructeur, Sebas, waarmee we 's ochtends eerst nog wat theorie doornamen. Eind van de ochtend gingen we met de boot naar een ander eiland waarbij we eerst in ondiep water allerlei skills gingen oefenen. Sowieso het ademen oefenen, masker af en op doen onder water, je luchttoevoer uit je mond halen en terug doen e.d. Sebas leerde ons ook hoe je je equipment in en uitelkaar moest halen en hoe je je spullen schoon moet maken. Al met al een goede en leerzame eerste dag! Die avond heb ik rustig een hapje gegeten en wat gedronken met Laura en Tim, waarna we afscheid namen omdat ze terug gingen naar Bangkok.

Tweede paasdag was de derde dag van mijn duikcursus, waarbij we in de ochtend nog wat theorie doornamen. Hierna was ik er klaar voor om het water weer in te gaan, alleen Sebas verraste ons met een examen dat we moesten halen! Hoezo onverwachts.. ik dacht dat ik klaar was met studeren! Enfin met vlag en wimpel geslaagd, dus toen konden we het water in! Die dag hebben we twee dives gehad van beide 12 meter. Het was fantastisch om alles zo te kunnen zien onder water en daar op dat moment deel van uit te maken. Die avond vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag hadden we een early dive wat betekende dat we om 05:45 aanwezig moesten zijn bij de duikschool. Die ochtend hebben nog twee dives gedaan waarbij we tot 16 en 18 meter zijn gegaan. Hierbij hebben we zoveel verschillende vormen van koraal en soorten vissen hebben gezien. Helaas geen whale shark, maar het is en blijft fantastisch om zoiets mee te maken. Weer een ervaring die ik kan afvinken van mijn checklist! Die avond vertrok ik met een nachtboot richting Krabi, mijn laatste stop in Thailand.

Woensdagochtend kwam ik aan in mijn dorm in Krabi waarbij ik John, Sarah en Anthony uit United Kingdom ontmoette. Die dag hebben we een longtail boot gepakt richting Railay Beach, echt een prachtig strand! Hier hebben we de hele dag gerelaxt en tussen de caves door gezwommen! De dag daarna zijn we in de ochtend gaan kajakken tussen allerlei caves en prachtige natuurplekken door. 'S middags rustig aangedaan en me wat meer verdiept in Maleisië, aangezien ik hier gisteren naar toe ben gegaan.

Momenteel zit ik in Penang, waar ik ben aangekomen na een reis van bijna 13 uur. Vandaag vier ik hier mijn eigen versie van Koningsdag en morgen mijn verjaardag!
Hierbij wil ik iedereen heel veel plezier en succes wensen op deze eerste Koningsdag! Geniet ervan allemaal!

Tot mijn volgende blog als 22 jarige!
Liefs en dikke kus vanuit Penang!

  • 26 April 2014 - 22:55

    Mieke Bruggeman:

    Lieve Serena,
    Geen bericht is goed béricht! Dat was in jouw geval goed te merken! Je beleeft zoveel moois en leuks dat je geen tijd hebt voor je verslag. Gelukkig konden we aan de foto's op Facebook zien hoe fijn je het had. Pfff, ik schrok wel een beetje van die man die je lastig wilde vallen , gelukkig had je beschermers bij je! Wát erg voor die Thaise meisjes die het voor het geld moeten toelaten.
    Ik wens je alvast een hele mooie verjaardag en een hele fijne dag.
    Bedankt voor je bericht en leuke foto's en tot de volgende keer.
    Lies en groeten,
    Joz en Mieke

  • 27 April 2014 - 16:58

    Jim Van Cauter:

    Lieve Serena,

    Wat een belevenissen allemaal. Wij zijn blij dat je 't goed naar je zin hebt in het verre Oosten.
    Nog van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag.

    Oom Jim en Tante Irma

  • 29 April 2014 - 14:40

    Glenn En Loes:

    Hoi, hoi,

    Wat een mooi verslag weer van al je belevenissen. En wat een leuke contacten maak je tijdens je reis.
    Heel veel nieuwe mensen en toch ontmoet je oude bekenden.
    We reizen in gedachten met je mee en wachten je volgende verslag met spanning weer af.
    Ik weet niet of je ons berichtje met je verjaardag ontvangen hebt; zo niet alsnog van harte gefeliciteerd!!:-)
    Heel veel lieve groetjes,
    xxx Glenn en Loes.

  • 15 Mei 2014 - 14:33

    Loes Van Egmond:

    Wat leer jij veel mensen kennen zeg!! Je bent eigenlijk helemaal niet alleen. Het duiken lijkt me erg mooi daar, zo te lezen heb je naar je zin daar. Geniet er veel van, en tot aan je volgende blog om weer te kunnen lezen over jou avontuur.
    Groetjes van Loes en Rob XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Serena

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5154

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: