Selamat Pagi! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Serena Cauter - WaarBenJij.nu Selamat Pagi! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Serena Cauter - WaarBenJij.nu

Selamat Pagi!

Blijf op de hoogte en volg Serena

18 Mei 2014 | Indonesië, Batavia

Time really flies when you are having fun! Zo zijn we alweer 22 dagen en twee landen verder. Sinds mijn laatste post ben ik van noord Maleisië naar oost Maleisië gegaan, vervolgens via centraal Maleisië naar het zuiden om daarna door te gaan naar Singapore.

But let me start at the beginning. Zaterdag 26 april heb ik me samen met Francis gewaagd aan de street art wandeling in Penang. Door de hele stad stonden er mooie muurschilderingen en andere street art. Het was eigenlijk een hele simpele maar leuke manier om te stad te verkennen. Heel vaak gaf het een verklaring van de straatnaam of een historisch feitje. Die avond hebben we streetfood op, wat echt heerlijk was. Penang stond bekend om het beste eten in Maleisië dus daar hebben we maar goed vam genoten. Daarna besloten we na een potje Yathzee maar ergens een drankje te gaan doen, aangezien ik om twaalf uur jarig zou zijn. Heel toevallig ontmoette we de 'owner of the place' en kregen we gratis drankjes en shotjes van alle kanten haha! Om twaalf uur verraste Francis me met een geïmproviseerde versie van verjaardagstaart; een kleine cake met een lolly erin! Ik kan zeggen dat ik een leuke verjaardag heb gehad! Bij deze wil ik ook iedereen nog bedanken voor alle lieve berichtjes, smsjes en dergelijke die ik heb gehad. Ik heb niet de tijd gehad om iedereen een reactie te sturen, maar wil jullie echt bedanken!
Op mijn verjaardag zelf heb ik maar rustig aangedaan. We zijn maar naar een shoppingmall gegaan met airco, wat ons erg goed deed op dat moment! Na een heerlijk diner bij een foodstall, besloten we op tijd ons bed op te zoeken, aangezien we de volgende dag vroeg zouden vertrekken naar het paradijs genaamd Perhentian Islands.

Maandag 28 april kwamen Francis en ik halverwege de dag aan op de Perhentian Islands. Nadat we onszelf hadden geïnstalleerd in onze bungalow met fantastisch uitzicht op de heldere blauwe zee, besloten we maar een duik te nemen en voor de rest van de dag niet veel meer te doen. Zo heerlijk; niks moet hier, alles kan.

De volgende dag besloten we een snorkeltour te doen rondom de Perhentians. We hadden goede verhalen gehoord en er werd ons beloofd dat we onder andere reuzenschildpadden en haaien zouden zien. Zoals altijd neem je zulke verhalen met een korreltje zout, want ze beloven je vallende sterren zolang het maar verkoopt. MAAAAARRRR..... we hebben ze gezien! Wauw wat was dat prachtig! Twee reuzenschildpadden gezien, die op een gegeven moment zelfs tegen elkaar opbotsen (tja het blijft lastig elkaar te ontwijken in die oh zo kleine zee) en de haaien kwamen opvallend dichtbij. Er zwom er zelfs een tussen mij en Francis door die mij toch wel doordringend aankeek. Daarnaast prachtig koraal gezien, de meest mooie vissen waaronder Nemo en gewoonweg genoten van de prachtige omgeving.
De dag erna besloten we een relaxdag voor onszelf in te plannen om te genieten van het prachtige bounty eiland waar we op waren. Het eiland was prachtig, maar tussen de resorts was goed te zien hoe erg het eiland verwaarloosd wordt. Overal bergen met afval waar het stonk en niet fris eruit zag. Maar op het strand zag je hier niks van en probeerde ik maar te genieten van het uitzicht (daarmee bedoel ik de zee =D) en het weer (rond de 42 graden). De dag vloog voorbij enzo kwam er een prachtig einde aan ons verblijf op de Perhentians.

Donderdag 1 mei verruilde we de warme beachdays in voor de snikhete jungle in Taman Negara. De reis duurde langer dan verwacht (as usual) en besloten we na het avondeten in een Floating restaurant maar naar bed te gaan in onze dorm. De volgende dag gingen we ons eraan wagen; een heuze trekking door de jungle. We hadden begrepen dat de canopy walk de moeite waard was, dus dat werd ons eerste doel. Om elf uur vertrokken we op ons gemak richting de canopy walk. Iets na half twaalf kwamen we een gehaaste gids tegen en die vroeg ons waar we naar toe gingen. Vol torts zeiden we; canopy walk! Vervolgens herinnerde hij ons eraan dat het vrijdag was en de canopy walk om twaalf uur sloot vanwege het gebedsmoment voor moslims. Oepss... daar hadden we niet bij stil gestaan, dus na een hoop gehaast waren we net op tijd. En met net optijd bedoel ik dat wij de rij afsloten en de allerlaatste waren. Lucky us! Na de canopy walk gingen we richting het viewpoint in de Taman Negara. Het was een heftige klim en waren blij toen we ein-de-lijk boven waren. Echter viel het uitzicht ons best tegen en we werden aangevallen door 100.000 insecten dus wilden we er weer zo snel mogelijk weg. At least we can say we have been there =).
Aangezien we de dag erna verder wilde reizen naar onze volgende bestemming, besloten we de dag af te sluiten met een Night Jeep Safari. Echter lieten de dieren zich niet zien (of ze waren er gewoon niet), maar wij moesten het doen met de kinderboerderij. We hebben vogels, muizen, uilen, een wilde kat en koeien doen. Niet het allergrootste succes dus, maar we hebben wel een toffe avond gehad!

De volgende ochtend, zaterdag 3 mei, vertrokken we richting Cameron Highlands. Nadat we halverwege de middag waren aangekomen, hebben we maar wat in de omgeving van het guesthouse rondgelopen. Heerlijk 'frikandel speciaal' gegeten, de best cake ever en thee van de Cameron Highlands gedronken. Cameron Highlands staat bekend om de theeplantages, strawberry farm en dergelijke.
De volgende dag hebben we deze ook bezocht met een groepstour. Hier leerden we onder andere Dan en Sarah uit de UK kennen. De dag begon met een trip naar het hoogste punt wat we konden bereiken. Op een hoogte van 2030 meter boven sealevel hadden we een prachtig uitzicht. Helaas was het op dat moment best bewolkt, maar he dat kan de pret niet drukken. Daarna hebben we een stukje door de jungle gelopen en onze gids had overal fantastische verhalen bij! Daarna hebben we de theeplantages met bijbehorende factory bezocht, strawberry farm en een butterfly farm. Die laatste viel ontzettend tegen. Het was overal heel smerig, er lagen vele dode vlinders (?!) en hadden ze zelfs konijnen, ganzen, schilpadden en gekko's in kooien zitten. We hadden er maar een naar gevoel bij, dus zijn snel weer weggegaan. De rest van de middag heb ik besteed aan het uitzoeken en plannen van het vervolgen van mijn reis in Maleisië, Singapore en Indonesië. We hebben de avond afgesloten met de hele groep die we hadden ontmoet die dag in een restaurant voor een heerlijk diner.

Maandag 5 mei vervolgden we onze reis naar Kuala Lumpur. Na Bangkok gezien te hebben voelde ik me goed voorbereid voor een nieuwe grote stad. Maar dat was nergens voor nodig bleek, want KL is zo modern en westers. 'S middags hebben we het Merdeka Square (vrijheidsplein) bezocht en een shoppingmall waar ik eindelijk kon genieten van mijn favoriete eten; SOTO AYAM! Voor de mensen die niet weten wat het is; het is een Indonesische kippensoep met van alles erin; rijst, aardappels, ei, tauge, gebakken ui e.d. Heeeeerlijk! 'S avonds zijn we naar de KL Tower gegaan en wat een prachtig uitzicht hadden we daar over de gehele stad. Ook konden we de Petronas Tower heel goed bestuderen vanaf hier. Daarna besloten we de avond af te sluiten met een drankje in de bekende Reggae Bar en de Reggae Mansion.

De volgende ochtend wilden we optijd opstaan omdat ik in KL mijn Indonesische visa wilde aanvragen voor langer dan 30 dagen. Echter bleek dat begin 2014 de regels in KL zijn veranderd en dat toeristen in KL niet meer dan 30 dagen konden krijgen. Helaas pindakaas, dan maar gewoon in Indonesië proberen dus. Vervolgens hebben we het KLCC Park, Petronas Towers met een gigantische shoppingmall, National Museum (heel indrukwekkend) en de Lake Gardens bezocht. Voor het avondeten besloten we naar Little India te gaan. Maar dat was alles behalve 'little'. Onvoorstelbaar hoe groot dat is! Ik heb nog nooit zoveel Indiaanse mensen bij elkaar gezien in combinatie met de vele gouden sieradenwinkels en traditionele kledingwinkels voor zowel mannen als vrouwen. Later die avond hadden we afgesproken met Dan en Sarah die we in Cameron Highlands hadden ontmoet om een drankje te doen.

De dag daarna was onze laatste dag in KL alweer, maar we konden niet weg zonder nog een rondje te lopen in Chinatown (gigantische markt) en een Chinese en Indiase tempel bezocht te hebben. Begin van de middag vertrokken we richting Melaka. Vanaf ons hostel hadden we de Skytrain naar het busstation. Zo'n mooi busstation heb ik nog nooit gezien. Het leek wel een luchthaven, zo mooi was het! Vervolgens de bus gepakt en twee uur later stonden we in Melaka. Op het aanraden van Lisa, een vriendin van me, verbleven we in een prachtig guesthouse. Het was een heel net en mooi guesthouse, met een fantastisch uitzicht op de rivier. We stonden net te genieten van het uitzicht en toen zagen Francis en ik de eerste varraan al zwemmen in de rivier! Ook waren we getipt over een Indiaans restaurant. Indiaans eten is not my fav, maar he probeer het maar gewoon. WAAAUW.. wat was dat eten lekker! Francis en ik baalde dat we op een gegeven moment volzaten, want het was zoo lekker. Dit komt sowieso in de top drie van beste plekken waar ik heb gegeten so far tijdens mijn reis.

Donderdag 8 mei was onze eerste volledige dag in Melaka. En daar wilden we zo goed mogelijk gebruik van maken dus besloten we een fiets te huren. Lekker Hollands en het voelde bijna als thuis (op het gekke verkeer en links rijden na). We hebben een hoop oude monumenten bezocht, die veel Nederlandse invloeden en achtergronden hadden. Geheel onverwachts kwamen we voorbij een shoppingmall. Tja en dan kunnen we het niet laten om even te genieten van de airco zullen we maar zeggen =). Daarna fietsen we door naar de bekende fruitstalls en kochten we een heerlijke verse mango en dragon fruit. Terug in ons guesthouse hier van genoten en even gerelaxt. Normaal gesproken proberen we iedere avond een ander restaurant uit in een ander gedeelte van de stad, maar omdat we allebei zo gek waren op het Indiase eten, besloten we toch terug te gaan naar het restaurant van de avond ervoor! Smullen! Vervolgens nog een drankje en een potje Yathzee gedaan in een lokaal café.

De volgende dag besloten we lekker te relaxen. We hebben een bezoekje gebracht aan het public swimmigpool, die met sessies werkt (weird!), een lokaal café en lekker vers fruit hebben gegeten. 'S avonds bezochten we een avondmarkt in Jonkers Street, waar echt de hele stad op afkwam kennelijk.

Zaterdag 10 mei vertrok ik naar Singapore. Dat betekende ook helaas het afscheid van Francis nadat we twee weken lang samen door heel Maleisië hadden gereisd. Halverwege de middag werd ik zomaar ergens gedropt midden in Singapore, geen idee waar ik was haha. Te voet naar het dichtsbijzijnde Skytrain station gelopen en vanuit daar naar mijn guesthouse gegaan. 'S avonds heerlijk gegeten bij een foodstall en daarna samen Kiran (uit de UK die ik had ontmoet in mijn dorm) naar Gardens by the Bay en Marina Bay gegaan. Wauw wat was dat allebei prachtig. Beide hadden een hele mooie lichtshow. Bij Gardens by the Bay waren het gigantische bomen die met licht en geluid een hele mooie show hadden. Marina Bay had een fantastische lichtshow met de combinatie van water en licht. Zo iets had ik nog nooit gezien! Onvoorstelbaar hoe mooi het was.

De volgende dag besloot ik in mijn eentje Singapore te gaan verkennen. Singapore is een prachtige stad en voelde me er helemaal thuis. No worries ik kom eind juni gewoon naar huis haha. Die dag heb ik veel gezien; Chinatown, Buddha Tooth Replic and Museum, National Museum (heel indrukwekkend), Little India en de Sri Veemariamman Temple. Alles heb ik te voet en met de Skytrain afgelegd. Het is zo makkelijk om te navigeren door Singapore. Terug in mijn guesthouse liep ik geheel toevallig tegen John uit de UK aan die ik eerder had ontmoet ik Krabi, Thailand. 'S avonds ging ik samen met John en Kiran richting de Botanic Gardens in het oosten van de stad en besloten we de avond af te sluiten met een drankje op de uitgaansstraat van Singapore, Clarke Quay.

Singapore was prachtig en had het graag langer willen blijven, maar omdat het er zo duur was besloot ik de volgende dag mijn reis te vervolgen naar een plek waar ik heel erg naar uitkeek; Indonesië!
'S ochtends vroeg op maandag 12 mei met de Skytrain naar het vliegveld van Singapore gegaan voor mijn vlucht naar Jakarta.

Inmiddels sta ik bijna op het punt om Jakarta te verlaten, maar wat mijn ervaringen in Jakarta zijn, die vertel ik mijn volgende blogpost!

We will talk soon lovely people!
Heel veel liefs voor nu en tot snel.
Xx Serena

P.s. mijn momentele beroepsstatus is world traveller if anybody was wondering!

  • 18 Mei 2014 - 11:25

    Patricia:

    Lieve Sereen, wat een mooie reis ben je aan het maken! Geniet van Indonesië. Ik kijk uit naar je volgende blog. Dikke kus

  • 19 Mei 2014 - 15:29

    Loes Van Egmond:

    Hoi Serena, Wat heb je weer heel veel gezien, en wij maar werken hier in Nederland. ik geniet van je verhalen en wacht weer op je volgende verslag. geniet van je reis en tot snel weer. Groetjes Loes en Rob

  • 20 Mei 2014 - 09:36

    Evy Van Cauter:

    hoi serena bedankt voor je reisverslag.Meid wat heb jij een geweldige tour gedaan en allemaal mooie dingen gezien we genieten enorm van je uitjes en reizen lekker met je mee.
    heel veel plezier in mijn geboorteland.tot horens veel liefs tante evy en oom ton xx

  • 20 Mei 2014 - 17:50

    Glenn En Loes:

    Hoi nichtje,
    Wat een schitterende en leuke ervaringen heb je en ga je nog meemaken.
    Als we dit allemaal lezen, willen wij zo het vliegtuig pakken en ook daar naar toe gaan.
    Geniet er maar van en tot je volgende reisverslag.
    Glenn en Loes

  • 03 Juni 2014 - 19:59

    Oom Jm En Tante Irma:

    Serena petje af voor de manier waarop je jouw belevenissen allemaal opschrijft. Het is super leuk om het te lezen en te volgen. Dank je wel voor ook weer deze keer !! Wij kijken al weer uit naar je volgende verhaal en we blijven je natuurlijk ook vlogen op FACEBBOK. Doeiii en lieve groetjes XX

  • 14 Juni 2014 - 00:20

    Evy En Ton:

    Hoi Serena.
    Alles oke Ik denk dat je nu al op Bali zit.
    Leuke ontmoeting gehad met Roy en Untung
    En dan de oversteek.Spannend he die boot.
    Geniet er maar lekker van ,
    Die laatste week lekker even bijkomen.
    Dit is echt een reis om nooit te vergeten.
    Veel liefs Oom Ton en tante Evy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Serena

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 5153

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 23 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: